Demo Marifoonexamen door Marifoonbewijs | jan 16, 2021 | 0 Reacties Demo Marifoonexamen 1. DSC-frequentie. De afkorting DSC staat voor ... Direct SOS Call Direct Selective Calling Digital Selective Calling Digital Save Call Geen 2. Welke NAVO-spelling is correct voor het woord RADIO? Romeo Anton Delta India Oscar Romeo Alfa Delta India Oscar. Radio Anton Delta Indy Oscar. Roger Alfa Delta India Oregon. Geen 3. Op de binnenwateren is het gebruik van de ‘dual watch’ functie op een VHF-portofoon: toegestaan voor alle schepen. niet toegestaan. toegestaan aan boord van alle schepen zolang er iemand met een bedieningscertificaat aanwezig is. toegestaan voor uitsluitend vrachtschepen. Geen 4. De functie ‘dimmer’ van een marifoon dient om: de ruis te onderdrukken. de verlichting te regelen. het zendvermogen te regelen. Geen 5. De afkorting AIS betekent: Automatic Identification System. Automatic Information System ATIS Identification System. Available Information Survey Geen 6. Er zijn voor- en nadelen. Een voordeel van een marifoon ten opzichte van een gsm is dat ... er overal een kuststation te bereiken is. een marifoon altijd waterdicht is uitgevoerd. je rechtstreeks met de scheepvaart om je heen kunt communiceren en bij accidenten met hulpverleners en het Rescue Coordination Centre (RCC). de aanschafkosten veel lager zijn. Geen 7. Aan boord heeft een ongeval plaatsgevonden. Er is dringend radiomedisch advies nodig. U moet bij de oproep gebruik maken van het: Veiligheidssein. Alarmsein. Noodsein. Spoedsein. Geen 8. Maritieme weerberichten. Een door het kustwachtstation uitgezonden stormwaarschuwing valt onder ... openbaar verkeer. nood-, spoed- en veiligheidsverkeer. radio meteo advies. Geen 9. Een belangrijke meteorologische waarschuwing via de marifoon is een: veiligheidsbericht. spoedbericht. voorrangsbericht. Geen 10. De VHF-kanalen 23 en 83 worden door de Nederlandse Kustwacht gebruikt: om uit te luisteren bij noodverkeer als VHF-kanaal 16 bezet is. om veiligheidsberichten op uit te zenden. bij de coördinatie van SAR-operaties. Geen 11. Bij een ankermanoeuvre aan boord van een schip wordt voor de communicatie tussen het stuurhuis en het voorschip gebruik gemaakt van VHF-portofoons. Deze vorm van radioverkeer noemt men: Veiligheidsverkeer. Openbaar verkeer. Intershipverkeer. Intrashipverkeer. Geen 12. Het veiligheidssein geeft aan dat: er een zeer belangrijk bericht volgt betreffende de veiligheid van een schip, luchtvaartuig, een ander middel van vervoer of een persoon. er een belangrijke navigatie- of meteorologische waarschuwing volgt. een schip, luchtvaartuig, een ander middel van vervoer of een persoon wordt bedreigd door een ernstig en ogenblikkelijk gevaar en dat men onmiddellijk hulp nodig heeft. Geen 13. Het tijdsverschil tussen UTC en de lokale tijd in Nederland bedraagt: in de zomer 1 uur. zowel in de zomer als in de winter 1 uur. in de winter 1 uur. Geen 14. Stormwaarschuwingen voor, onder andere het IJsselmeer, worden door de Kustwacht aangekondigd via marifoonkanaal: 10. 18. 16. Geen 15. De marifoonkanalen bestemd voor het schip-schip verkeer werken volgens de zend/ontvang methode: duplex. simplex. semi-duplex. triplex. Geen 16. Op het marifoon-frontpaneel zit de squelch-instelling. Deze dient om de .... meegezonden ruis door de marifoonzender tot een minimum te beperken. ruisdrempel van de marifoonontvanger in te stellen. zendsterkte van de marifoon naar eigen behoefte in te stellen. Geen 17. Het zendvermogen van de marifoon wordt geregeld door instelling van de: high/low power. dual watch. On/off button. squelch. Geen 18. Het ATIS-signaal wordt door de marifoon automatisch uitgezonden: bij het begin van iedere uitzending. aan het einde van iedere uitzending. zowel bij het begin als aan het einde van iedere uitzending. Geen 19. Een binnenvaartschip, uitgerust met een marifoon, noemt men een: nautisch station. scheepsstation. mobiel station. mobiel radiostation. Geen 20. Een ATIS-installatie moet te allen tijde ... automatisch het identificatiesignaal genereren. bij storing automatisch kunnen worden geprogrammeerd. het MMSI nummer hebben. steeds worden aangesloten met behulp van een akoestische verbinding. Geen 21. Een schip, varende op de Waddenzee binnen een blokgebied, dreigt door brand verloren te gaan. De noodoproep wordt bij voorkeur uitgezonden op: Blokgebiedbord VHF-kanaal 13. VHF-kanaal 67. het VHF blokkanaal. VHF-kanaal 10. Geen Time's up Reactie verzenden Reactie annulerenJe e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *Reactie * Naam * E-mail * Site Mijn naam, e-mail en site opslaan in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.