Demo Marifoonexamen door Marifoonbewijs | jan 16, 2021 | 0 Reacties Demo Marifoonexamen 1. De afkorting AIS betekent: Automatic Information System Automatic Identification System. ATIS Identification System. Available Information Survey 2. Aan boord heeft een ongeval plaatsgevonden. Er is dringend radiomedisch advies nodig. U moet bij de oproep gebruik maken van het: Veiligheidssein. Alarmsein. Noodsein. Spoedsein. 3. De VHF-kanalen 23 en 83 worden door de Nederlandse Kustwacht gebruikt: bij de coördinatie van SAR-operaties. om uit te luisteren bij noodverkeer als VHF-kanaal 16 bezet is. om veiligheidsberichten op uit te zenden. 4. Stormwaarschuwingen voor, onder andere het IJsselmeer, worden door de Kustwacht aangekondigd via marifoonkanaal: 16. 18. 10. 5. Een schip, varende op de Waddenzee binnen een blokgebied, dreigt door brand verloren te gaan. De noodoproep wordt bij voorkeur uitgezonden op: Blokgebiedbord VHF-kanaal 10. VHF-kanaal 13. het VHF blokkanaal. VHF-kanaal 67. 6. Er zijn voor- en nadelen. Een voordeel van een marifoon ten opzichte van een gsm is dat ... er overal een kuststation te bereiken is. een marifoon altijd waterdicht is uitgevoerd. je rechtstreeks met de scheepvaart om je heen kunt communiceren en bij accidenten met hulpverleners en het Rescue Coordination Centre (RCC). de aanschafkosten veel lager zijn. 7. Een belangrijke meteorologische waarschuwing via de marifoon is een: veiligheidsbericht. voorrangsbericht. spoedbericht. 8. Het ATIS-signaal wordt door de marifoon automatisch uitgezonden: aan het einde van iedere uitzending. zowel bij het begin als aan het einde van iedere uitzending. bij het begin van iedere uitzending. 9. Op de binnenwateren is het gebruik van de ‘dual watch’ functie op een VHF-portofoon: toegestaan voor alle schepen. toegestaan voor uitsluitend vrachtschepen. toegestaan aan boord van alle schepen zolang er iemand met een bedieningscertificaat aanwezig is. niet toegestaan. 10. De functie ‘dimmer’ van een marifoon dient om: de ruis te onderdrukken. de verlichting te regelen. het zendvermogen te regelen. 11. Op het marifoon-frontpaneel zit de squelch-instelling. Deze dient om de .... ruisdrempel van de marifoonontvanger in te stellen. zendsterkte van de marifoon naar eigen behoefte in te stellen. meegezonden ruis door de marifoonzender tot een minimum te beperken. 12. De marifoonkanalen bestemd voor het schip-schip verkeer werken volgens de zend/ontvang methode: duplex. triplex. simplex. semi-duplex. 13. DSC-frequentie. De afkorting DSC staat voor ... Digital Selective Calling Digital Save Call Direct Selective Calling Direct SOS Call 14. Bij een ankermanoeuvre aan boord van een schip wordt voor de communicatie tussen het stuurhuis en het voorschip gebruik gemaakt van VHF-portofoons. Deze vorm van radioverkeer noemt men: Intershipverkeer. Intrashipverkeer. Openbaar verkeer. Veiligheidsverkeer. 15. Welke NAVO-spelling is correct voor het woord RADIO? Roger Alfa Delta India Oregon. Romeo Alfa Delta India Oscar. Romeo Anton Delta India Oscar Radio Anton Delta Indy Oscar. 16. Een binnenvaartschip, uitgerust met een marifoon, noemt men een: mobiel radiostation. scheepsstation. mobiel station. nautisch station. 17. Het veiligheidssein geeft aan dat: er een belangrijke navigatie- of meteorologische waarschuwing volgt. een schip, luchtvaartuig, een ander middel van vervoer of een persoon wordt bedreigd door een ernstig en ogenblikkelijk gevaar en dat men onmiddellijk hulp nodig heeft. er een zeer belangrijk bericht volgt betreffende de veiligheid van een schip, luchtvaartuig, een ander middel van vervoer of een persoon. 18. Het tijdsverschil tussen UTC en de lokale tijd in Nederland bedraagt: in de zomer 1 uur. zowel in de zomer als in de winter 1 uur. in de winter 1 uur. 19. Het zendvermogen van de marifoon wordt geregeld door instelling van de: squelch. high/low power. dual watch. On/off button. 20. Maritieme weerberichten. Een door het kustwachtstation uitgezonden stormwaarschuwing valt onder ... openbaar verkeer. radio meteo advies. nood-, spoed- en veiligheidsverkeer. 21. Een ATIS-installatie moet te allen tijde ... steeds worden aangesloten met behulp van een akoestische verbinding. het MMSI nummer hebben. bij storing automatisch kunnen worden geprogrammeerd. automatisch het identificatiesignaal genereren. Time's up Reactie verzenden Reactie annulerenHet e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *Reactie * Naam * E-mail * Site Mijn naam, e-mail en site bewaren in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.
Recente reacties